Una targeta amb xip eliminarà el galimaties de títols de transport (Font: elperiódico.cat)
Pàgina 1 de 1
Una targeta amb xip eliminarà el galimaties de títols de transport (Font: elperiódico.cat)
Ja funcionen en moltes ciutats europees i també asiàtiques. Faciliten l'accés al transport públic i són còmodes. Estan cridades a revolucionar la manera de desplaçar-se per Catalunya. Són targetes intel·ligents que, a través d'un xip, validen l'accés al metro, l'autobús o el tren. La Generalitat va anunciar ahir que el 2014 aquest sistema de pagament sense contacte, que permet abonar el viatge sense necessitat ni tan sols de treure la targeta del moneder, es començarà a implantar a l'àrea metropolitana de Barcelona i s'anirà estenent per la resta de demarcacions.
O sigui, que arribarà el dia en què un mateix ciutadà, amb la mateixa T-Mobilitat (nom provisional pendent de canviar), podrà agafar el metro de Barcelona; pujar a un autobús d'una línia regular de l'Empordà o desplaçar-se en tren fins a l'Ebre. Un lector situat a l'entrada d'aquests mitjans de transport captarà les dades del xip de la targeta i, sense necessitat de passar-la per una banda magnètica com passa avui dia en la pràctica majoria d'aquests serveis, el sistema sabrà el recorregut que s'ha realitzat.
MÉS VIATGES, MÉS DESCOMPTES / Així, els usuaris de sistemes integrats:
-que combinen amb un sol bitllet o abonament de diferents transports- es podran oblidar del galimaties de les zones i d'acumular diferents targetes de cartró (que s'espatllen, es trenquen, es perden) en funció dels desplaçaments que es facin al llarg del dia. L'usuari només haurà de decidir si prefereix desemborsar l'import abans, com sempre passa ara, o bé a final de mes, domiciliant-lo en el banc. Ja sigui prepagament o postpagament, va recalcar ahir el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, tots els ciutadans es podran beneficiar de descomptes en el transport públic: com més els facin servir, més rebaixa obtindran, i d'aquesta manera se n'incentivarà l'ús. Un altre dels aspectes que Font va subratllar va ser que, per a aquells que optin pel rebut mensual, en la factura se'ls especificarà el nombre de trajectes que han fet i, com a informació, s'hi afegirà quin descompte superior haurien aconseguit si, per exemple, haguessin realitzat algun viatge més. Tot amb l'objectiu de fomentar la mobilitat sostenible i anar deixant de banda el transport privat en la mesura del possible.
CONVIVÈNCIA DE SISTEMES / La targeta serà personalitzada i, va avançar el responsable de Transports, el més probable és que arribi un dia en què ni tan sols es tracti d'una peça de plàstic a l'ús. El xip es podria implantar en el rellotge, el telèfon mòbil o on sigui. Encara que per a això encara haurà de passar un temps. Mentre els viatgers s'acostumen al que es va qualificar de «revolució» durant la presentació, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va assegurar que l'actual sistema fa servir una tecnologia «obsoleta» i era necessari renovar-la.
Així, els 84 títols de transport diferents que ara com ara es poden adquirir en l'àrea metropolitana de Barcelona passaran a millor vida. No obstant, van tranquil·litzar els responsables del departament, durant un temps conviuran els dos sistemes de pagament, tant l'actual com el de la targeta sense contacte.
Al conèixer gràcies a aquest dispositiu informàtic els moviments dels clients, va prosseguir Ricard Font, es podran prendre decisions a l'hora de reforçar determinades hores o recorreguts dels transports. I, més a la llarga, es podria integrar en el mateix xip el pagament d'altres sistemes de mobilitat, com les bicicletes o els aparcaments.
O sigui, que arribarà el dia en què un mateix ciutadà, amb la mateixa T-Mobilitat (nom provisional pendent de canviar), podrà agafar el metro de Barcelona; pujar a un autobús d'una línia regular de l'Empordà o desplaçar-se en tren fins a l'Ebre. Un lector situat a l'entrada d'aquests mitjans de transport captarà les dades del xip de la targeta i, sense necessitat de passar-la per una banda magnètica com passa avui dia en la pràctica majoria d'aquests serveis, el sistema sabrà el recorregut que s'ha realitzat.
MÉS VIATGES, MÉS DESCOMPTES / Així, els usuaris de sistemes integrats:
-que combinen amb un sol bitllet o abonament de diferents transports- es podran oblidar del galimaties de les zones i d'acumular diferents targetes de cartró (que s'espatllen, es trenquen, es perden) en funció dels desplaçaments que es facin al llarg del dia. L'usuari només haurà de decidir si prefereix desemborsar l'import abans, com sempre passa ara, o bé a final de mes, domiciliant-lo en el banc. Ja sigui prepagament o postpagament, va recalcar ahir el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, tots els ciutadans es podran beneficiar de descomptes en el transport públic: com més els facin servir, més rebaixa obtindran, i d'aquesta manera se n'incentivarà l'ús. Un altre dels aspectes que Font va subratllar va ser que, per a aquells que optin pel rebut mensual, en la factura se'ls especificarà el nombre de trajectes que han fet i, com a informació, s'hi afegirà quin descompte superior haurien aconseguit si, per exemple, haguessin realitzat algun viatge més. Tot amb l'objectiu de fomentar la mobilitat sostenible i anar deixant de banda el transport privat en la mesura del possible.
CONVIVÈNCIA DE SISTEMES / La targeta serà personalitzada i, va avançar el responsable de Transports, el més probable és que arribi un dia en què ni tan sols es tracti d'una peça de plàstic a l'ús. El xip es podria implantar en el rellotge, el telèfon mòbil o on sigui. Encara que per a això encara haurà de passar un temps. Mentre els viatgers s'acostumen al que es va qualificar de «revolució» durant la presentació, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va assegurar que l'actual sistema fa servir una tecnologia «obsoleta» i era necessari renovar-la.
Així, els 84 títols de transport diferents que ara com ara es poden adquirir en l'àrea metropolitana de Barcelona passaran a millor vida. No obstant, van tranquil·litzar els responsables del departament, durant un temps conviuran els dos sistemes de pagament, tant l'actual com el de la targeta sense contacte.
Al conèixer gràcies a aquest dispositiu informàtic els moviments dels clients, va prosseguir Ricard Font, es podran prendre decisions a l'hora de reforçar determinades hores o recorreguts dels transports. I, més a la llarga, es podria integrar en el mateix xip el pagament d'altres sistemes de mobilitat, com les bicicletes o els aparcaments.
Temas similares
» Gamma de titols de transport de l'ATM
» Preu de les noves tarifes de títols de transport ATM, area de Barcelona a partir del 1 de setembre 2012
» Metro y bus anuncian una huelga para el día 17 y la Mercè (Font: elperiodico.com)
» Les xarxes de transport de TMB s'adapten a les Festes de la Mercè 2012 (Font: www.tmb.cat)
» Recomanacions de transport públic per a la Diada de l'Onze de Setembre (Font: www.tmb.cat)
» Preu de les noves tarifes de títols de transport ATM, area de Barcelona a partir del 1 de setembre 2012
» Metro y bus anuncian una huelga para el día 17 y la Mercè (Font: elperiodico.com)
» Les xarxes de transport de TMB s'adapten a les Festes de la Mercè 2012 (Font: www.tmb.cat)
» Recomanacions de transport públic per a la Diada de l'Onze de Setembre (Font: www.tmb.cat)
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum