Inventari d'accessos, escales i altres elements d'infraestructura fora de servei.
5 participantes
Pàgina 1 de 1
Inventari d'accessos, escales i altres elements d'infraestructura fora de servei.
el motiu d'aquest tòpic es crear, com el seu nom indica, un inventari amb els accessos, escales i altres elements desapareguts o fora de servei però que encara existeixen. Com per exemple:
*accessos a les andanes de Diagonal (GMB) reconvertits en pous de ventilació.
*accés de l'ascensor d'Urquinaona, reconvertit en dependències tècniques.
*accés del GMB de Catalunya (ara L3) andana via 1, reconvertit en pou de ventilació.
*accés no inaugurat de Passeig de Gràcia L2, reconvertit en pou de ventilació
*elevador de les cotxeres de Lesseps, reconvertit en pou de ventilació de tiratge natural
*accés de Catalunya GMB (ara L3) andana via 2, reconvertit primer en accés al parking i després en dependències tècniques.
*accés rotonda sortida Rivadeneyra, reconvertit en sub-estació elèctrica.
*accés de sortida de l'estació Espanya (Transversal) ara L1 andana via 2, reconvertit en sub-estació elèctrica.
*antic rentador de Vilapicina de LII (ara L5) reconvertit en sub-estació elèctrica.
*antic accés de l'estació Correus, reconvertit en pou de ventilació.
*antigues escales de les andanes originals GMB d'accés a les andanes, reconvertides en fossa sèptica i dependències tècniques de l'estació de Lesseps.
*antigues escales de l'estació Aragón GMB (ara Passeig de Gràcia L3) reconvertides en dependències tècniques
*antiga estació Fernando. Sense ús.
*accessos a les andanes de Diagonal (GMB) reconvertits en pous de ventilació.
*accés de l'ascensor d'Urquinaona, reconvertit en dependències tècniques.
*accés del GMB de Catalunya (ara L3) andana via 1, reconvertit en pou de ventilació.
*accés no inaugurat de Passeig de Gràcia L2, reconvertit en pou de ventilació
*elevador de les cotxeres de Lesseps, reconvertit en pou de ventilació de tiratge natural
*accés de Catalunya GMB (ara L3) andana via 2, reconvertit primer en accés al parking i després en dependències tècniques.
*accés rotonda sortida Rivadeneyra, reconvertit en sub-estació elèctrica.
*accés de sortida de l'estació Espanya (Transversal) ara L1 andana via 2, reconvertit en sub-estació elèctrica.
*antic rentador de Vilapicina de LII (ara L5) reconvertit en sub-estació elèctrica.
*antic accés de l'estació Correus, reconvertit en pou de ventilació.
*antigues escales de les andanes originals GMB d'accés a les andanes, reconvertides en fossa sèptica i dependències tècniques de l'estació de Lesseps.
*antigues escales de l'estació Aragón GMB (ara Passeig de Gràcia L3) reconvertides en dependències tècniques
*antiga estació Fernando. Sense ús.
Editat per darrera vegada per El Llop el Ds 21 Set 2013, 07:00, editat 2 cops en total
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Inventari d'accessos, escales i altres elements d'infraestructura fora de servei.
Sortida original Ramon Albó a Maragall L5.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Sortida tancada Passeig de Gràcia L2
Fa temps, en Xavi Barcelona va plantejar una pregunta al Facebook referent a aquest accés:
He cercat informació i he trobat aquests plànols:
aquí es pot observar l'esquema de les dependències de metro, concretament el segons sot-vestíbul de Passeig de Gràcia L2 on es pot observar l'accés clausurat, la fossa sèptica, i l'accés a l'andana de via 1 de L4
en aquest dibuix es pot veure la situació de les dependències amb la situació dels edificis al carrer. Aquest esquema corrobora l'opinió del Xavi que deia que aquest accés sortia a carrer davant de la botiga Furest del Passeig de Gràcia. No obstant a aquesta dependència no s'accediex pel túnel com creia ell, sinó des d'una porta al costat de l'ascensor:
I aquí una foto de la fossa sèptica, construïda en el que havia de ser un altre accés.
La dependència a la que es refereix en Xavi es un pou de ventilació corresponent a L4 i que té la reixa uns metres per sota de la que ara ens ocupa.
No obstant jo dubto si aquests accessos es van construir per L2 o per L4 ja que els túnels de L2, si no estic equivocat, circulen per sobre dels accessos, i com veiem en el que ara hi ha la fossa sèptica, en aquest cas les escales baixen, per fer un pas cap a l'andana de via 2 de L4 a l'estil del que hi ha a Jaume I, crec jo.
Xavi Barcelona escrigué:Aquesta ja la van pujar, i vem convindre de que aixo es Paseig de Gracia L2 un acces mai obert i estaria a Paseig de Gracia amb Gran Via, jo afagexo que devant de la botiga Furest hi ha un respiradero a terra on es veu clarament unas escalas, ¿podria ser ahi?, ¿hi ha alguna petita posibilitat que a aquest lloc es pugui accedir desde las vias de la L4, sortint de Passeig de Gracia en direccio Urquinaona a ma esquerra a uns 50 metres de l´estacio hi ha un espai on crec que arribo a veure una escala, ¿sabeu que pot ser aixo?
Un altre pregunta, ¿em podeu descriu-re una mica detalladament la bifurcacio que hi ha en aquest punt, arribo a veure un dels tunels de la bifurcacio, crec que uneix la 4 amb la 3, abans per aquest indret ¿que pasaba? ¿el tren direccio Lesseps o direccio Correus?, ¿el altre tunel on era?, tinc curiositat perque per sota no ho tinc gaire clar
He cercat informació i he trobat aquests plànols:
aquí es pot observar l'esquema de les dependències de metro, concretament el segons sot-vestíbul de Passeig de Gràcia L2 on es pot observar l'accés clausurat, la fossa sèptica, i l'accés a l'andana de via 1 de L4
en aquest dibuix es pot veure la situació de les dependències amb la situació dels edificis al carrer. Aquest esquema corrobora l'opinió del Xavi que deia que aquest accés sortia a carrer davant de la botiga Furest del Passeig de Gràcia. No obstant a aquesta dependència no s'accediex pel túnel com creia ell, sinó des d'una porta al costat de l'ascensor:
I aquí una foto de la fossa sèptica, construïda en el que havia de ser un altre accés.
La dependència a la que es refereix en Xavi es un pou de ventilació corresponent a L4 i que té la reixa uns metres per sota de la que ara ens ocupa.
No obstant jo dubto si aquests accessos es van construir per L2 o per L4 ja que els túnels de L2, si no estic equivocat, circulen per sobre dels accessos, i com veiem en el que ara hi ha la fossa sèptica, en aquest cas les escales baixen, per fer un pas cap a l'andana de via 2 de L4 a l'estil del que hi ha a Jaume I, crec jo.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Inventari d'accessos, escales i altres elements d'infraestructura fora de servei.
continuem amb les fotos:
això es el que hi ha al final del passadís que hi ha darrere de la porta blava de la foto de dalt.
això es el que hi ha al final del passadís que hi ha darrere de la porta blava de la foto de dalt.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Inventari d'accessos, escales i altres elements d'infraestructura fora de servei.
la porta que es veu a dalt a la dreta grafitejada, dona a les escales del que havia de ser l'accés. La següent foto està pressa des del primer replà d'aquestes escales. A la dreta es pot veure l'altre part de la porta.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Inventari d'accessos, escales i altres elements d'infraestructura fora de servei.
i aquesta foto està pressa des del mateix replà en direcció al final de les escales.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Inventari d'accessos, escales i altres elements d'infraestructura fora de servei.
Hola Llop grandisim post, ets els meus ulls sota terra en el ambit de metro. Aixi a primer cop recordo sortidas o pasadisos tancats a Clot, Urquinaona, Marina, Correus i especialment Arc de Triunf que ja comença a semblar un fortmatge de Grouyere, una salutacio.
Barcino- Nombre de missatges : 11
Data d'inscripció : 10/06/2012
Edat : 61
Localització : Barcelona
Re: Inventari d'accessos, escales i altres elements d'infraestructura fora de servei.
Bé, Correus mes que una sortida tancada les te totes!!
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Inventari d'accessos, escales i altres elements d'infraestructura fora de servei.
Xavi, he estat repassant aquestes estacions que m'has dit i sí, a Urquinaona L1 hi ha una accés tancat del que he posat una foto al FB. A Urquinona L4 hi ha totes les restes de l'ascensor. A Marina no he trobat res clausurat però m'ho miraré millor. Ha Triomf totes els accessos antics i a Clot i Navas també hi han accessos clausurats i reconvertits. Si tens coneixement d'algun altre cosa, no dubtis en dir-ho i ho comprovarem.Barcino escrigué:Hola Llop grandisim post, ets els meus ulls sota terra en el ambit de metro. Aixi a primer cop recordo sortidas o pasadisos tancats a Clot, Urquinaona, Marina, Correus i especialment Arc de Triunf que ja comença a semblar un fortmatge de Grouyere, una salutacio.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Inventari d'accessos, escales i altres elements d'infraestructura fora de servei.
Hola Llop, jo també opino que aquest post és molt interessant.
En quan a accessos fora de servei recordo els seguents:
- Sagrada Familia L5: accés al vestíbul costat Marina clausurat el 1995 per la inauguració de la L2. Aquest accés se situava al costat mar del xamfrà Provença-Marina i on hu havia l'accés hi ha una reixa.
- La Pau L4: abans de la inauguració de la L2 crec recordar que el vestíbul se situava davant de les escales que condueixen a les andanes de la L4 i que disposava de do accessos, un al costat mar de la rambla Guipúzcoa i l'altre al costat muntanya.
- Besòs L4: Abans de la inauguració de la linia T5 del Trambesòs i la reforma de la Gran Via existia un accés al costat muntanya de la Gran Via cantonda amb el carrer Can Oliva que mitjançant un llarg passadis sota l'autopista de Mataró arribava fins al vestíbul.
En quan a accessos fora de servei recordo els seguents:
- Sagrada Familia L5: accés al vestíbul costat Marina clausurat el 1995 per la inauguració de la L2. Aquest accés se situava al costat mar del xamfrà Provença-Marina i on hu havia l'accés hi ha una reixa.
- La Pau L4: abans de la inauguració de la L2 crec recordar que el vestíbul se situava davant de les escales que condueixen a les andanes de la L4 i que disposava de do accessos, un al costat mar de la rambla Guipúzcoa i l'altre al costat muntanya.
- Besòs L4: Abans de la inauguració de la linia T5 del Trambesòs i la reforma de la Gran Via existia un accés al costat muntanya de la Gran Via cantonda amb el carrer Can Oliva que mitjançant un llarg passadis sota l'autopista de Mataró arribava fins al vestíbul.
Enric- Nombre de missatges : 8
Data d'inscripció : 21/03/2013
Edat : 37
Localització : Barcelona-Hostafrancs (L1)
Re: Inventari d'accessos, escales i altres elements d'infraestructura fora de servei.
Gràcies Enric: l'accés costat Marina de Sagrada Família 5 actualment es això:
.
Sobre les altres estacions, donaré un cop d'ull. Si en coneixes d'altres, no ho dubtis.
.
Sobre les altres estacions, donaré un cop d'ull. Si en coneixes d'altres, no ho dubtis.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Inventari d'accessos, escales i altres elements d'infraestructura fora de servei.
També existeixen sortides mai inaugurades a la estació de Monumental i un vestíbul sencer reconvertit en sortida d'emergència a Tetuan.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Inventari d'accessos, escales i altres elements d'infraestructura fora de servei.
Estic enganxat a aquest tipus de fils. Podríeu pujar més fotografies? Us ho agrairia molt
EDITO: per cert, d'aqui uns mesos hi haurà un accès que tancarà i passarà a la llista: el de l'Av. Sant Ramón de Collblanc L5. Tinc entès que quan obri la L9 aquest accès va fora i quedarà reemplaçat pel nou accès situat a la confluència entre Travessera de les Corts i Carretera de Collblanc.
EDITO: per cert, d'aqui uns mesos hi haurà un accès que tancarà i passarà a la llista: el de l'Av. Sant Ramón de Collblanc L5. Tinc entès que quan obri la L9 aquest accès va fora i quedarà reemplaçat pel nou accès situat a la confluència entre Travessera de les Corts i Carretera de Collblanc.
Editat per darrera vegada per davroca5 el Dg 05 Jul 2015, 00:44, editat 2 cops en total
Re: Inventari d'accessos, escales i altres elements d'infraestructura fora de servei.
De seguida que tenim fotos les anem penjant.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Inventari d'accessos, escales i altres elements d'infraestructura fora de servei.
Perfecte llavors, gràcies.
Re: Inventari d'accessos, escales i altres elements d'infraestructura fora de servei.
Doncs tal com deia més a dalt, des de avui i fins al 16 d'agost es tanca l'accés i el vestíbul Sant Ramón de Collblanc.
Suposo que quan obri la L9 Sud, l'accés originari quedarà tancar permanentment.
Suposo que quan obri la L9 Sud, l'accés originari quedarà tancar permanentment.
Re: Inventari d'accessos, escales i altres elements d'infraestructura fora de servei.
Com a passadissos closos a més de forces dels esmentats, recordo que a Jaume I hi havia unes escales, molt estretes que comunicaven directament l'andana direcció La Pau amb el passadis sota vies que surt a l'andana direcció Trinitat Nova.
També a Fontana hi deu haver el pou on hi havia l'ascensor primitiu. Les escales fixes si que existeixen.
A plaça Catalunya hi ha encara més passadissos però es podrien enquadrar com a soterranis aliens al Metro tot i que hi comunicaven.
També a Fontana hi deu haver el pou on hi havia l'ascensor primitiu. Les escales fixes si que existeixen.
A plaça Catalunya hi ha encara més passadissos però es podrien enquadrar com a soterranis aliens al Metro tot i que hi comunicaven.
u-bahn- Nombre de missatges : 20
Data d'inscripció : 14/05/2016
Localització : Guinardonès
Re: Inventari d'accessos, escales i altres elements d'infraestructura fora de servei.
amb les escales que esmentes de Jaume I, tens raó. Del pou de fontana nos se dir - te, i dels passadissos de Catalunya, uns pertanyen a metro i d'altres no.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Contenido patrocinado
Temas similares
» Escales a les andanes de Jaume I
» Tall del servei a L1
» ............ any..... DONA MORTA EN CAURE PER ESCALES DE PEDRA INTERIOR METRO. MARINA L1.
» Quan costa una aturada del servei de Metro (per minut)?
» Talls parcials del servei a les línies L1, L2 i L5 de metro i a FGC, agost 2012, per actuacions a la infraestructura
» Tall del servei a L1
» ............ any..... DONA MORTA EN CAURE PER ESCALES DE PEDRA INTERIOR METRO. MARINA L1.
» Quan costa una aturada del servei de Metro (per minut)?
» Talls parcials del servei a les línies L1, L2 i L5 de metro i a FGC, agost 2012, per actuacions a la infraestructura
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum