Bordeta, una estació desapareguda
Pàgina 1 de 1
Bordeta, una estació desapareguda
Alguna estació de la xarxa de l'actual TMB han desaparegut del mapa, unes al Gran Metro (Fernando y Correos) i una ha estat al Ferrocarril Metropolitano Tranversal.
Bordeta va ser precisament la terminal quan es va obrir la línia d'aquella companyia el 10 de juny de 1926. Era al límit del TM de Barcelona i la única sortida era cap a la Riera Blanca, estret carrer/ llera que separava la ciutat comtal de l'Hospitalet. Al costat hi havia un pas igualment estret que suportava les vies de MZA (desprès Renfe i Adif) fins la recent construcció de caixò que cubreix aquestes vies.
Al costat i ja en el municipi de l'Hospitalet s'hi van construir les cotxeres i les oficines de la companyia, que encara hi són al mateix lloc. Totes aquestes instal·lacions van ser construides sobre un terraplenat, cosa que es dedueix fàcilment si es passeja actualment per la zona.
L'estació va ser clausurada el 23 de desembre de 1983 quan es va allargar la línia cap a l'Hospitalet donada la gran proximitat amb la nova estació de Santa Eulàlia que ara també té entrada per l'esmentada Riera Blanca.
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
Inicialment sols tenia una andana, la del costat muntanya i una marquesina, tot i haver-hi doble via i un apartador. Les 3 víes, un cop creuada la Riera Blanca entraven a les 3 entrades de les cotxeres de La Bordeta (actualment anomenades Santa Eulàlia). Aviat es va construïr la segona andana tan com es veu a la foto adjunta, la mateixa publicada al llibre d'en Carles Salmeron (vol. 16 p. 76-77).
Bordeta va ser precisament la terminal quan es va obrir la línia d'aquella companyia el 10 de juny de 1926. Era al límit del TM de Barcelona i la única sortida era cap a la Riera Blanca, estret carrer/ llera que separava la ciutat comtal de l'Hospitalet. Al costat hi havia un pas igualment estret que suportava les vies de MZA (desprès Renfe i Adif) fins la recent construcció de caixò que cubreix aquestes vies.
Al costat i ja en el municipi de l'Hospitalet s'hi van construir les cotxeres i les oficines de la companyia, que encara hi són al mateix lloc. Totes aquestes instal·lacions van ser construides sobre un terraplenat, cosa que es dedueix fàcilment si es passeja actualment per la zona.
L'estació va ser clausurada el 23 de desembre de 1983 quan es va allargar la línia cap a l'Hospitalet donada la gran proximitat amb la nova estació de Santa Eulàlia que ara també té entrada per l'esmentada Riera Blanca.
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
Inicialment sols tenia una andana, la del costat muntanya i una marquesina, tot i haver-hi doble via i un apartador. Les 3 víes, un cop creuada la Riera Blanca entraven a les 3 entrades de les cotxeres de La Bordeta (actualment anomenades Santa Eulàlia). Aviat es va construïr la segona andana tan com es veu a la foto adjunta, la mateixa publicada al llibre d'en Carles Salmeron (vol. 16 p. 76-77).
u-bahn- Nombre de missatges : 20
Data d'inscripció : 14/05/2016
Localització : Guinardonès
Temas similares
» reportatge Btv estació Fontana
» Nova estació d'arc de triomf
» Nou vestíbul estaciò de Virrei Amat
» Restes accés original andanes estació Catalunya original 1926
» Obres estació Baró de Víver
» Nova estació d'arc de triomf
» Nou vestíbul estaciò de Virrei Amat
» Restes accés original andanes estació Catalunya original 1926
» Obres estació Baró de Víver
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
|
|