ATP / Distància Objectiu
5 participantes
Pàgina 1 de 1
ATP / Distància Objectiu
El proper dissabte 9 de juny, entra en servei l'ATP distància-objectiu a L5. A partir d'aquest dia la conducció a L5 serà en ATP/DO a tota la línia, maniobres i entrada a apartadors. Segons avís oficial de l'empresa.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: ATP / Distància Objectiu
Què es el sistema ATP/DO? Es conducció automàtica?
f-mamb.tk- Nombre de missatges : 36
Data d'inscripció : 04/06/2012
Localització : Hospitalet- Barcelona
el sistema distància objectiu té en compte només la distància entre els trens, fent que aquest s'aproximin l'un a l'altre al túnel mentre un embarca /desembarca passatge, reduint considerablement la freqüència de pas per les estacions. Per explotar la línia d'aquesta manera, cal apagar els senyals lluminosos convencional (semàfors) cosa que no se si es farà en aquesta primera fase. Els trens estan en tot moment localitzats mitjançant una mena de sistema anàleg a un GPS (per entendre'ns) i d'aquesta manera no estan subjectes a la rigidesa dels senyals lumínics ni dels cantons de via que no permeten a un tren a sortir d'una estació fins que el precedent l'ha abandonat.
El Llop- Administrador
de res home, espero que hagi estat prou aclaridora.
El Llop- Administrador
jo per si de cas no penso posar-me al primer vagó en dies!
El-krasavitsa- Nombre de missatges : 49
Data d'inscripció : 27/04/2012
Edat : 35
El-krasavitsa escrigué:jo per si de cas no penso posar-me al primer vagó en dies!
Ni al primer ni a l'últim.
El Llop- Administrador
també a l'últim tampoc! però ho deia perquè sempre estic al primer vago recolzat al mur de vidre negre del conductor! (ja que normalment la sortida de l'estació la tinc al principi de l'estació, excepte quan torno cap a casa que és tercera porta segon vagó) hahahah
Sant Ildefons o Gavarra, oi?
El Llop- Administrador
St. Ildefons! sí senyor, tot i qué també podria ser Can Boixeres
Can Boixeres no es Cornellà
El Llop- Administrador
a ostres, que he posat d'on sóc! haahahah
També pot ser Cornellà centre! perquè quan baixo en aquesta estació vaig a l'ascensor!
També pot ser Cornellà centre! perquè quan baixo en aquesta estació vaig a l'ascensor!
avui s'ha començat a explotar comercialment a L5 mitjançant ATP/DTG (distància objectiu). En un primer moment es seguirà explotant amb senyals operatius, però està previst que en un futur s'apaguin els senyals i els trens puguin acostar-se els uns als altres per tota la línia.
El Llop- Administrador
I això es segur?El Llop escrigué:avui s'ha començat a explotar comercialment a L5 mitjançant ATP/DTG (distància objectiu). En un primer moment es seguirà explotant amb senyals operatius, però està previst que en un futur s'apaguin els senyals i els trens puguin acostar-se els uns als altres per tota la línia.
f-mamb.tk- Nombre de missatges : 36
Data d'inscripció : 04/06/2012
Localització : Hospitalet- Barcelona
del tot. Més que l'ATP normal
El Llop- Administrador
Era una intervenciò molt necesaria a la L5, que en hora punta ja va sobresaturada. He pogut comprovar l'us d'aquest sistema a metros com el de Santiago de Xile o el de Londres, i m'he quedat maravellat.
Encara així, per lo que entès. Els convois continuen de moment mantenint la distancia d'una estació entre ells oi?
Encara així, per lo que entès. Els convois continuen de moment mantenint la distancia d'una estació entre ells oi?
siger300- Nombre de missatges : 16
Data d'inscripció : 03/07/2012
si, es correcte. Encara que la DO està implantada, no estarà totalment operativa fins que es circuli sense senyals que permetin la circulació dels trens sense haver d'esperar a les estacions.
El Llop- Administrador
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum