Andana Central
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Cotxes de la sèrie 300

Ir abajo

Cotxes de la sèrie 300 Empty Cotxes de la sèrie 300

Missatge por El Llop Dj 14 Jun 2012, 19:57

adjunto aquí una conversa molt interessant referent a aquests trens provinent del Facebook abans de que es perdi a la immensitat del ciberespai.



[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]

Siger Gray escrigué:Cotxe 300B dotat de planxes exteriors. Per la quantitat de llum, imagino que a Lesseps. M'arrisco encara mes i dic que es un cotxe motor.

Alex Reyes escrigué:Els motors B només tenien una cabina de conducció?

Siger Gray escrigué:Fixa-t'hi. Fins on jo se, les cabines costat mar quedaven mirant cap endins de les cotxeres de Lesseps, i les cabines costat muntanya mirant cap al carro transbordador, igual que l'espectador de la fotografia (Al menys així o sembla indicar la il.luminació de la fotografia) .


Alex Reyes escrigué:A la peli es veu clarament si, i el tester mar era el primer en entrar a la nau de cotxeres, efectivament.

El Llop escrigué:Si, el tester costat mar era el primer a entrar a la nau de cotxeres. He estat comprovant i els cotxes sèries B i S només tenien una cabina de conducció que ocupava tot el frontal, però també hi havia remolcs de la sèrie 300 B (sèrie 100) que tenien cabina de conducció

Alex Reyes escrigué:clarament concebuts per circular en parelles, de manera que els cotxes motors tenien la cabina al cosat mar, i els remolcs al costat muntanya.

El Llop escrigué:si els remolcs eren els que anaven al costat muntanya de la composició, com entraven a l'elevador? perquè els motors podien entrar per inèrcia amb el seu propi impuls, però un cop desacoblat del motor, el remolc no es podia bellugar, i quedava a darrere, el segon per pujar.

Alex Reyes escrigué:s´em acudeixen un parell de possibilitats. La primera a la bilbaina la segona empenyent amb un altre coche motor. De tota manera, calcula que els remolcs devien pujar mes aviat poc a cotxeres.

El Llop escrigué:podria ser que al mateix 'elevador o al mateix forat hi hagués una politja per fer el mateix servei que la que hi havia a dalt?

Alex Reyes escrigué:com poder ,pot ser, qui sap si d´haver estat així en deu quedar algún rastre.....

El Llop escrigué:si la politja estava instal.lada al mateix elevador, serà molt difícil trobar quelcom.

Alex Reyes escrigué:El mes llógic, parlant d´un cabrestant, es que estigués situat en un lloc sòlid, i no en allò que està penjat del sostre i que puja i baixa i es pot balancejar al tirar d´un artiluji que, encara que tingui rodes, te un pes considerable. per tant voto que a la paret.

El Llop escrigué:Àlex, he recordat que durant el temps de servei dels trens de la sèrie 300, hi van haver cotxes desmotoritzats i re-motoritzats. Podria ser que aquest remolcs amb cabina, corresponguin a cotxes que en origen eren motors i mes tard passessin a ser remolcs?

Siger Gray escrigué:
Aquest cas es va donar amb cotxes remolcs 300 (Ex 1 a 10) que van ser transformats a motors, van ser un parell, un d'ells l'actual M-1 . Si es va donar algún cas amb els 320 o 330 ara mateix no ho se, si se que en origen tots van arribar sense equips de tracció donada la precarietat del moment. Per cert,, a primers dels 80 corrien un parell de remolcs Macosa (340) transformats a motors. Es van utilitzar bogies motors d'algun cotxe salamanca segurament, o en tot cas, d'alguna subserie anterior als ''Macosa'', així em van comentar diverses fonts. No se si al famos llibre d'en Salmerón hi consta, pero segurament si.
El Llop
El Llop
Administrador

Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum