Quadre de terminis d'execució del pla d'urgència de desenvolupament del Metro. 1965
5 participantes
Pàgina 1 de 1
Quadre de terminis d'execució del pla d'urgència de desenvolupament del Metro. 1965
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
He trobat aquesta imatge on apareixen els terminis d'execució del plans de metro. Fixeu-vos com apareixen obres que mai es van arribar a fer, com el perllongament de Lesseps a Vallirana (carrer, es clar). O fins hi tot, una obra de la que es parlava abans d'esclatar la crisi com la connexió o construcció de la cua de maniobres d'FGC a Urquinaona, com es pot veure ja estava planejada l'any 1965. També es curiós observar que totes les obres del Transversal es van realitzar però 2 de les 3 obres corresponents al GMB no es van desenvolupar mai.
He trobat aquesta imatge on apareixen els terminis d'execució del plans de metro. Fixeu-vos com apareixen obres que mai es van arribar a fer, com el perllongament de Lesseps a Vallirana (carrer, es clar). O fins hi tot, una obra de la que es parlava abans d'esclatar la crisi com la connexió o construcció de la cua de maniobres d'FGC a Urquinaona, com es pot veure ja estava planejada l'any 1965. També es curiós observar que totes les obres del Transversal es van realitzar però 2 de les 3 obres corresponents al GMB no es van desenvolupar mai.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Quadre de terminis d'execució del pla d'urgència de desenvolupament del Metro. 1965
El tema de l'enllaç entre el FSB i l'ex-GMB es força interesant. Recordem que a part de les dues naus principals que te l'actual terminal dels FGC a Catalunya, a les que corresponen les vies 1-2 i 3-4 i que es situen sota el carrer Pelai, hi ha una terçera nau, amb les vies 5 i 6 , situada just sota el carrer de Bergara. Aquesta ultima nau va ser construida a primers dels anys 60 com a resultat d'un projecte de perllongació del traçat del FSB fins a Urquinaona, on absorviria el ramal de Correus.
Si aquest projecte s'haguès executat, sembla ser que aquest ramal s'hauria perllongat fins a crear una nova terminal que fes l'enllaç amb Barcelona Término, o Estació de França.
Personalment trobo una llastima que aquell projecte no s'executés. Un enllaç directe entre els FGC i Estació de França podria haver supossat que la historia de la nostra xarxa ferroviaria hagués sigut molt, molt diferent d'aquell moment en endevant. Pot ser avui ni de lluny parlariem del tancament de l'estació de França, ja que avui en dia serie un important intercambiador, quan la realitat es que ara mateix la seva funciò es mes be simbolica.
Podem atribuir la cancelació d'aquest projecte a la dura situació economica que arrosegava el FSB. La necesitat de donar una funció al tunel de Via Laietana, que no fos la de ramal de la linia III segurament seria la impulsora del projecte de la linia IV, una linia amb una traça bastant absurda, pero que, com a extensa linia de metro que es avui en dia, compleix satisfactoriament amb la seva funció.
Si aquest projecte s'haguès executat, sembla ser que aquest ramal s'hauria perllongat fins a crear una nova terminal que fes l'enllaç amb Barcelona Término, o Estació de França.
Personalment trobo una llastima que aquell projecte no s'executés. Un enllaç directe entre els FGC i Estació de França podria haver supossat que la historia de la nostra xarxa ferroviaria hagués sigut molt, molt diferent d'aquell moment en endevant. Pot ser avui ni de lluny parlariem del tancament de l'estació de França, ja que avui en dia serie un important intercambiador, quan la realitat es que ara mateix la seva funciò es mes be simbolica.
Podem atribuir la cancelació d'aquest projecte a la dura situació economica que arrosegava el FSB. La necesitat de donar una funció al tunel de Via Laietana, que no fos la de ramal de la linia III segurament seria la impulsora del projecte de la linia IV, una linia amb una traça bastant absurda, pero que, com a extensa linia de metro que es avui en dia, compleix satisfactoriament amb la seva funció.
siger300- Nombre de missatges : 16
Data d'inscripció : 03/07/2012
Re: Quadre de terminis d'execució del pla d'urgència de desenvolupament del Metro. 1965
Siger, tens alguna imatge on es pugui veure com havia de ser aquest perllongament i absorció del ramal?
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Quadre de terminis d'execució del pla d'urgència de desenvolupament del Metro. 1965
En referència a la teva sol.licitud del Facebook, penjo aquí aquest plànol del pla d'urgència que pel que s'apropa molt al que parlàvem del 1965:
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Quadre de terminis d'execució del pla d'urgència de desenvolupament del Metro. 1965
Aquesta imatge correspon al pla de metro de 1974:
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
te gràcia comprovar que Cornellà ja s'hauria d'haver dit Cornellà Centre fa 38 anys. La línia 5 havia d'anar de Cornellà a Badalona, la L4 de Via Favència a Singuerlín, la L3 de Ciutat Meridiana (absorvint el que avui seria la L11) a Sant Just, com es demana de fa temps; la L2 de Taixonera a Paral.lel, i la L1 es la que menys canvia ja que té un recorregut de Ciutat Sanitaria (Hospital de Bellvitge) a Santa Coloma. També apareix una L6 que va de Montigalà a Zona Franca, servint zones que encara ara no tenen metro.
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
te gràcia comprovar que Cornellà ja s'hauria d'haver dit Cornellà Centre fa 38 anys. La línia 5 havia d'anar de Cornellà a Badalona, la L4 de Via Favència a Singuerlín, la L3 de Ciutat Meridiana (absorvint el que avui seria la L11) a Sant Just, com es demana de fa temps; la L2 de Taixonera a Paral.lel, i la L1 es la que menys canvia ja que té un recorregut de Ciutat Sanitaria (Hospital de Bellvitge) a Santa Coloma. També apareix una L6 que va de Montigalà a Zona Franca, servint zones que encara ara no tenen metro.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Quadre de terminis d'execució del pla d'urgència de desenvolupament del Metro. 1965
m'encanten aquests mapes!
El-krasavitsa- Nombre de missatges : 49
Data d'inscripció : 27/04/2012
Edat : 35
Re: Quadre de terminis d'execució del pla d'urgència de desenvolupament del Metro. 1965
Moltes gracies per les imatges Llop. Tinc que buscar l'esquema del ramal Correus absorbit per el FSB. Existir existeix i per aquí el dec tenir. Tambe hi consta a un dels lliblres escrits per Salmerón sobre el Metro de Barcelona.
siger300- Nombre de missatges : 16
Data d'inscripció : 03/07/2012
Re: Quadre de terminis d'execució del pla d'urgència de desenvolupament del Metro. 1965
S'hauria d'haver fet la línia V i la VI que hi ha a l'últim mapa. Hagués estat molt útil.
f-mamb.tk- Nombre de missatges : 36
Data d'inscripció : 04/06/2012
Localització : Hospitalet- Barcelona
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Quadre de terminis d'execució del pla d'urgència de desenvolupament del Metro. 1965
Gràcies, et quedaria molt agraït.siger300 escrigué:Moltes gracies per les imatges Llop. Tinc que buscar l'esquema del ramal Correus absorbit per el FSB. Existir existeix i per aquí el dec tenir. Tambe hi consta a un dels lliblres escrits per Salmerón sobre el Metro de Barcelona.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Quadre de terminis d'execució del pla d'urgència de desenvolupament del Metro. 1965
Doncs algun polític li farien caure la cara de vergonya...El-krasavitsa escrigué:m'encanten aquests mapes!
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Quadre de terminis d'execució del pla d'urgència de desenvolupament del Metro. 1965
I que les dues estacions emplaçades al costat de la sagrada familia es diuen...... Sagrada Familia.
Granmetroes- Nombre de missatges : 19
Data d'inscripció : 11/06/2012
Re: Quadre de terminis d'execució del pla d'urgència de desenvolupament del Metro. 1965
i a Universitat hi ha un enllaç que va a Tetuan!!! Llàstima de diferència d'ample de via.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Quadre de terminis d'execució del pla d'urgència de desenvolupament del Metro. 1965
Es la linia 2 tal com la coneixem avui dia.
Granmetroes- Nombre de missatges : 19
Data d'inscripció : 11/06/2012
Re: Quadre de terminis d'execució del pla d'urgència de desenvolupament del Metro. 1965
veient el dibuix diríem que la L5 es va quedar part de la L2 i que igualment la L2 es va quedar part de L5. Segons aquest projecte, es clar.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Quadre de terminis d'execució del pla d'urgència de desenvolupament del Metro. 1965
Em referia al tram entre universitat i tetuan. Linia 2, no pas enllaç.
Granmetroes- Nombre de missatges : 19
Data d'inscripció : 11/06/2012
Re: Quadre de terminis d'execució del pla d'urgència de desenvolupament del Metro. 1965
per descomptat, era parlar per parlar.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Quadre de terminis d'execució del pla d'urgència de desenvolupament del Metro. 1965
aquí tenim el pla de metro de 1963: també té moltes coses curioses;
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Quadre de terminis d'execució del pla d'urgència de desenvolupament del Metro. 1965
La línia 2 va de Vall d'Hebron fins a Sants, on enllaça amb L1 que té 3 ramals per la banda d'Hospitalet (a Hospitalet, Zona Franca i a Esplugues absorvint part de l'actual L5) i l'altre banda on es pot apreciar que la línia s'havia de dirigir cap a Montcada, fent servir les vies de la maniobra de Torres i la construcció d'unes cotxeres on ara està la via general de L1 direcció Trinitat Vella. La línia 3 només té el perllongament a carrer vallirana, no perd la bifurcació però el ramal correus s'allarga fins al passeig nacional? i per l'altra banda arriba fins a Espanya. La Línia 4 es la que té el recorregut bastant diferent al que finalment va tenir, absorvint la part final de la Diagonal . La línia 5 es una mena de línia 9 que circula de la plaça espanya a Alfons X. La línia 6 neix al final de via Laietana o potser al port, i segueix un traçat similar al de l'actual L2 en direcció Badalona. I la "L7" neix a la estació de Marina i per un traçat per la façana marítima molt similar al de l'actual L4 arriba fins a Santa Coloma.
Imaginació ja tenien, perquè en aquesta època van sortir plans per al metro quasi anualment, la majoria bastant diferents.
Imaginació ja tenien, perquè en aquesta època van sortir plans per al metro quasi anualment, la majoria bastant diferents.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Quadre de terminis d'execució del pla d'urgència de desenvolupament del Metro. 1965
Aquest mapa no es gens lògic, prefereixo el de 1974 abans que això.
f-mamb.tk- Nombre de missatges : 36
Data d'inscripció : 04/06/2012
Localització : Hospitalet- Barcelona
Re: Quadre de terminis d'execució del pla d'urgència de desenvolupament del Metro. 1965
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Contenido patrocinado
Temas similares
» BARCELONA METRO A METRO
» Art al Metro.
» Llibres El Metro de Barcelona vol.1 i vol.2 de Carles Salmerón i Bosch
» Musics al metro
» Megafonies del metro
» Art al Metro.
» Llibres El Metro de Barcelona vol.1 i vol.2 de Carles Salmerón i Bosch
» Musics al metro
» Megafonies del metro
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum