Disseny dels trens del Metro de Barcelona
4 participantes
Pàgina 1 de 1
Disseny dels trens del Metro de Barcelona
Veient les noves sèries de trens adquirides pel FCMB (sèries 5000-6000-9000) m'he adonat que fins hi tot en el disseny i optimització dels trens, el procediment es cíclic. Els primers trens que van circular (sèrie 100 i 300) tenien un disseny de banc paral·lels al sentit de la marxa o transversal respecte a l'andana (bé aquí el 100 seria una excepció ja que inicialment també tenia bancs travesser però mes tard es modificaren). Les sèries de trens que vingueren després mantingueren la mateixa tònica fins que l'any 1984 arribaren els remolcs 1400 per a la sèrie 1100. Tots els cotxes motors d'aquesta sèrie eren iguals interiorment als 1000 i molts semblants al de la resta de les sèries en la seva distribució. En canvi els remolcs 1400 eren completament diferents, amb el seus bancs transversals en mòduls de quatre. Tres anys mes tard arribaren els trens de la sèrie 3000 i 4000 amb una configuració idèntica als remolcs 1400, pintats exteriorment de blanc (per evitar sensacions claustrofòbiques, explicaven) amb una imatge de modernitat estudiada impressionant. Durant anys he pensat que el disseny paral.lel a la marxa era el passat, però quina va ser la primera sorpresa en veure que els nous trens, els trens del segle XXI comparteixen el disseny interior amb els trens de la sèrie 1000/1100, 100, 200(A i B), 300, 400 i 600. Es més, els que eren al seu moment el clímax del disseny, estant sent remodelats a imatge dels nous trens, substituint el seu interior de bancs transversals a un altre de bancs paral.lels i amb exteriors que no son uniformement blancs.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Disseny dels trens del Metro de Barcelona
yo creo k tiene solo una explicacion........... la capacidad y no la comodidad, dudo k la comodidad de viajar de espaldas sea muy buena....ellos, los k saben solo buscan capacidad....... y el tipo de asientos k se instalan ahora facilita mas la limpieza...
el trueno- Nombre de missatges : 4
Data d'inscripció : 03/07/2012
Re: Disseny dels trens del Metro de Barcelona
I l'espai què hi ha, forma un passadís entre els seients què deixen més espai per moure's, i dóna sensació d'amplitud al tren.
f-mamb.tk- Nombre de missatges : 36
Data d'inscripció : 04/06/2012
Localització : Hospitalet- Barcelona
Re: Disseny dels trens del Metro de Barcelona
A mi em dóna més sensació de seguretat a l'anar en un 5000/6000/9000, no pel fet de tenir càmeres, sinó per l'amplitud que tenen, la il·luminació i m'imagino el fet de ser nous.
Re: Disseny dels trens del Metro de Barcelona
correcte..........estic d´acord
el trueno- Nombre de missatges : 4
Data d'inscripció : 03/07/2012
Re: Disseny dels trens del Metro de Barcelona
Polete124 escrigué:A mi em dóna més sensació de seguretat a l'anar en un 5000/6000/9000, no pel fet de tenir càmeres, sinó per l'amplitud que tenen, la il·luminació i m'imagino el fet de ser nous.
jajajjajajja si yo te contara ???????
los 6000 como son mas anchos..............yo ahora entro en los otros y me siento agobiado incluso en cabina, las cabinas de los 6000/5000 son muy pekeñas grrrrrrrrrrr las odio..........
los 9000 son mas espaciosos en cabina
el trueno- Nombre de missatges : 4
Data d'inscripció : 03/07/2012
Re: Disseny dels trens del Metro de Barcelona
Un moment, parlem amb propietat. La cabina dels 4000's es mes gran que la d'un 6000, això es un fet. El que es mes gran en el 6000 es el pupitre de conducció ja que ocupa la major part de la cabina. El comportament dels trens de la sèrie 5000/6000 es impecable i es un plaer conduir-los. Els 3000/4000 també fan força goig. En canvi per mi, els 9000 son tartanes, amb un funcionament molt brusc i gens suau, molt sorollosos encara que tècnicament tenen coses innovadores.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Re: Disseny dels trens del Metro de Barcelona
+1 a En llop. No m'agrada viatjar amb sèrie 9000. Van a frenades durant tot el recorregut.
f-mamb.tk- Nombre de missatges : 36
Data d'inscripció : 04/06/2012
Localització : Hospitalet- Barcelona
Re: Disseny dels trens del Metro de Barcelona
als 9000 semblen un tren de juguina, el pupitre porta lo just pero sembla un sigro en la boca de un yayo jajajjajaj
el trueno- Nombre de missatges : 4
Data d'inscripció : 03/07/2012
Re: Disseny dels trens del Metro de Barcelona
doncs el que jo dic, per això m'estranya que diguis que son mes espaiosos. Jo la cabina la veig super-complicada. no hi ha res a mà.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Temas similares
» Història dels mapes del Metro de Barcelona.
» Explicació d'en Siger Sys Tem sobre el frè elèctric dels trens
» Trens de totes les sèries del Metro de Barcelona en escala HO
» Serie 2000 Metro de Barcelona (font: colectiu del personal de trens de Catalunya)
» Serie 4000 Metro de Barcelona (font: colectiu del personal de trens de Catalunya) i 4000 reformat (font: http://transportsmetropolitansbarcelona)
» Explicació d'en Siger Sys Tem sobre el frè elèctric dels trens
» Trens de totes les sèries del Metro de Barcelona en escala HO
» Serie 2000 Metro de Barcelona (font: colectiu del personal de trens de Catalunya)
» Serie 4000 Metro de Barcelona (font: colectiu del personal de trens de Catalunya) i 4000 reformat (font: http://transportsmetropolitansbarcelona)
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum