Explicació sobre l'orígen de la numeració del material mòbil del Transversal
2 participantes
Pàgina 1 de 1
Explicació sobre l'orígen de la numeració del material mòbil del Transversal
Curiositats de les sèries de material del FMT.
Com tots deveu saber, la serie 100 comença en el vehicle 121, la sèrie 200 en el vehicle 251 i la sèrie 300 en el vehicle 361. Però, per què no començaven en el 101, 201 i 301? Doncs perquè en realitat la sèrie està formada per dues xifres. La centena correspon a la sèrie pròpiament dita, però les desenes i les unitats corresponen a l'ordre total dels vehicles comptats per desenes. Per tant el vehicle 126 pertany a la sèrie 100, i és el vehicle número sis de la sèrie, i el 26 del total de vehicles.
Ara bé. Per què la sèrie 100 comença en el número 121 i no en el número 101, o 111? Doncs perquè el plantejament original del FMT va ser el d'un ferrocarril d'enllaç entre les diferents estacions ferroviàries de Barcelona i es va preveure adquirir unes locomotores elèctriques que formarien la sèrie 001 i segurament tindria 10 o més vehicles, del 001 al 010, per exemple.
Com que la sèrie 100 va tenir més de 10 vehicles va ocupar la desena 30 (121 a 134), per això la sèrie 200 va començar en el 251. Però per què en el 251 i no en el 241? Això no ho sé.
Com a curiositat extra us diré que quant es va format la RENFE, el FMT en va formar part. RENFE va renumerar tot el material que va rebre de les diferents companyies seguint un cert ordre cronològic i va mantenir la numeració dels vehicles incorporats del FMT, la sèrie 100 i la sèrie 200. Els següents vehicles elèctrics incorporats a la RENFE van ser els de NORTE, per això els va numerar en la sèrie 300, doncs la sèrie 100 i 200 estava ocupada pels vehicles del FMT.
Si voleu compartir aquests text se m'ha de citar expressament.
Alfred Puig.
Com tots deveu saber, la serie 100 comença en el vehicle 121, la sèrie 200 en el vehicle 251 i la sèrie 300 en el vehicle 361. Però, per què no començaven en el 101, 201 i 301? Doncs perquè en realitat la sèrie està formada per dues xifres. La centena correspon a la sèrie pròpiament dita, però les desenes i les unitats corresponen a l'ordre total dels vehicles comptats per desenes. Per tant el vehicle 126 pertany a la sèrie 100, i és el vehicle número sis de la sèrie, i el 26 del total de vehicles.
Ara bé. Per què la sèrie 100 comença en el número 121 i no en el número 101, o 111? Doncs perquè el plantejament original del FMT va ser el d'un ferrocarril d'enllaç entre les diferents estacions ferroviàries de Barcelona i es va preveure adquirir unes locomotores elèctriques que formarien la sèrie 001 i segurament tindria 10 o més vehicles, del 001 al 010, per exemple.
Com que la sèrie 100 va tenir més de 10 vehicles va ocupar la desena 30 (121 a 134), per això la sèrie 200 va començar en el 251. Però per què en el 251 i no en el 241? Això no ho sé.
Com a curiositat extra us diré que quant es va format la RENFE, el FMT en va formar part. RENFE va renumerar tot el material que va rebre de les diferents companyies seguint un cert ordre cronològic i va mantenir la numeració dels vehicles incorporats del FMT, la sèrie 100 i la sèrie 200. Els següents vehicles elèctrics incorporats a la RENFE van ser els de NORTE, per això els va numerar en la sèrie 300, doncs la sèrie 100 i 200 estava ocupada pels vehicles del FMT.
Si voleu compartir aquests text se m'ha de citar expressament.
Alfred Puig.
Fantito- Nombre de missatges : 4
Data d'inscripció : 04/06/2012
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Temas similares
» Material mòbil preservat
» Llistat material mòbil del Ferrocarril Metropolità de Barcelona
» Pont del Transversal per sobre del Gran Metro
» Explicació d'en GranMetro sobre l'alimentació del metro de Barcelona
» Explicació d'en Siger Sys Tem sobre el frè elèctric dels trens
» Llistat material mòbil del Ferrocarril Metropolità de Barcelona
» Pont del Transversal per sobre del Gran Metro
» Explicació d'en GranMetro sobre l'alimentació del metro de Barcelona
» Explicació d'en Siger Sys Tem sobre el frè elèctric dels trens
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum