Explicació d'en Siger Sys Tem sobre les diferències tecnològiques entres els 1000's i els 300's
Pàgina 1 de 1
Explicació d'en Siger Sys Tem sobre les diferències tecnològiques entres els 1000's i els 300's
Siger Sys Tem escrigué:Tecnologicament eren tambè molt diferents. Els 300C feien servir un sistema de tracció molt simple, copiat de la General Electric, mitjançant 12 esglaons o velocitats, 7 en serie, i 5 en paral.lel, el convoi acceleraba automaticament mitjantçant una controla amb tres punts de tracció. La frenada era únicamen pneumàtica, amb un cilindre que actuava mitjançant la timoneria de fre a un joc de sabates que pressionaven la llanta de la roda. Eren molt obsolets ja als anys 60, tenin en compte que des de els anys 50, els 400 de la línia 1 equipaven un sistema de tracció que oferia una acceleració molt mes uniforme i ràpida, a mes de fre eléctric.
Els 1000, en 1970 també oferien una tecnología enderrerida per la seva época, tot hi introduir moltes innovacions al FMB.
Originalment, els cotxes vinguts d'Alemanya equipaven un sistema de tracció electrónic ''chopper'' basat en l'us de tiristors. Però, donat que es desconeixia aquesta tecnología a metro, i que els chopper s'escalfaven molt als tunels degut a que eren trens dissenyats per circular en superficie, es va introduir un sistema de tracció convencional (reostátic) on els motorista había de seleccionar progressiva i manualment quatre velocitats una vegada un testig donava comfirmació de que la sequencia d'acceleració de la velocitart seleccionada (Maniobra, Serie, Paral.lel i camp reduït) s'havia completat.
En quant a fré, ja introduïen un sistema combinat electropneumátic. La frenada electrica es conjugava amb la electropneumática mitjançant 6 punts de fre + emergencia. Un seguit d'electrovalvules graduaven la pressió de fré per obtenir la corva de frenada dessitjada, assistida per un sistema anti-patinantje/bloqueig de rodes. El fré eléctric deixava d'actuar automaticament per sota dels 15km/h i era substituit per el pneumàtic, que mantenia la mateixa força de frenada.
El sistema de fre actuava sobre frens de disc en comptes de sabates de fre. A la serie 1100 els sistema electropneumàtic era diferent, i aquest tallava el fre electric per sota dels 25km/h.
El Llop- Administrador
- Nombre de missatges : 1200
Data d'inscripció : 25/04/2012
Temas similares
» Explicació d'en Siger Sys Tem sobre el frè elèctric dels trens
» Explicació d'en GranMetro sobre l'alimentació del metro de Barcelona
» Explicació sobre la instal.lació del tercer carril i gàlibs
» Explicació sobre l'orígen de la numeració del material mòbil del Transversal
» Breu història dels trens de la sèrie 300C (Siger Sys Tem)
» Explicació d'en GranMetro sobre l'alimentació del metro de Barcelona
» Explicació sobre la instal.lació del tercer carril i gàlibs
» Explicació sobre l'orígen de la numeració del material mòbil del Transversal
» Breu història dels trens de la sèrie 300C (Siger Sys Tem)
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum